Завдання практичного психолога щодо організації інклюзивного навчання у навчальному закладі
• 1. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та надання допомоги.
• 2. Виявлення причини соціального неблагополуччя або затримки у розумовому розвитку дитини шляхом спостережень, аналізу навчальної документації, проведення консиліумів з вчителями.
• 3. Проведення спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.
• 4. Участь, у межах своєї компетенції, у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку.
• 5. Участь в підготовленні документів для розгляду на засіданнях психолого-медико-педагогічних консультацій.
• 6. Ознайомлення з висновками і рекомендаціями психолого-медико-педагогічних консультацій щодо організації навчання дитини та надання їй додаткових послуг; розробка індивідуального плану корекційно-розвиткової роботи.
• 7. Участь у розробці необхідної адаптації навчальних матеріалів, підходів, а саме, надання рекомендацій педагогам щодо врахування особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею.
• 8. Сприяння створенню позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на профілактику стигматизації і дискримінації у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.
• 9. Надання у межах своєї компетенції консультативно-методичної допомоги педагогам у роботі з дитиною.
• 10. Налагодження співпраці з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.
Алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога, в умовах інклюзивної освіти включає:
• 1. Ознайомлення з особовою справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання, співбесіду з представником психолого-медико-педагогічної консультації;
• 2. Бесіду з дитиною та її батьками, метою визначення рівня можливостей дитини (самообслуговування, спілкування, пізнавальних можливостей, самоконтролю поведінки, емоційно-вольової сфери тощо);
• 3. Оцінку освітнього середовища, визначення щодо його відповідності до потреб і можливостей дитини. Психолог надає пропозицію щодо здійснення організаційних, функціональних, методичних змін.
• 4. Вивчення індивідуальних особливостей та психічного розвитку дитини.
• 5. Проведення психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми розвитку.
• 6. Проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи), педагогами з метою формування їх психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.
• 7. Проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та відповідного формування особистості.
• 8. Відстеження соціально-психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі.
• 9. Сприяння соціальній інтеграції дитини: залучення в позакласну і позашкільну діяльність.
• 10. Моніторинг рівня адаптованості й інтегрованості учня, адаптація відповідних індивідуальних програм, планів.
Важливо!!!Щоб не нашкодити дитині, педагогічні працівники, які працюють в інклюзивних або спеціальних класах, мають виконувати лише посадові обов*язки, які відповідають їх фаховій підготовці.
ОНЛАЙН-БІБЛІОТЕКА
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
ТЕРАПІЯ ТРАВМ НАСИЛЛЯ
ІГРИ ТА ВПРАВИ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
СОЦІОПАТИЧНІ БАТЬКИ: ОЗНАКИ
ГЛИБОКЕ СЛУХАННЯ КЛІЄНТА: СЛОВА-МАЯЧКИ
МЕТОДИКА "ПОДОРОЖ ПО СВОЄМУ ТІЛУ"
ВПРАВИ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ РОБОТИ МОЗКА
САЙТ "ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ"
ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ ОСОБИСТІСНОГО РОСТУ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ "РОЗУМІЙ СЕБЕ"
http://azps.ru/training/2/trn3.html
ІГРОВІ ВПРАВИ ДЛЯ СКАЗКОТЕРАПЕВТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ
Немає коментарів:
Дописати коментар