Страницы

Для психолога



Завдання практичного психолога щодо організації інклюзивного навчання у навчальному закладі

• 1. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та надання допомоги.

• 2. Виявлення причини соціального неблагополуччя або затримки у розумовому розвитку дитини шляхом спостережень, аналізу навчальної документації, проведення консиліумів з вчителями.

• 3. Проведення спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.

• 4. Участь, у межах своєї компетенції, у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку.

• 5. Участь в підготовленні документів для розгляду на засіданнях психолого-медико-педагогічних консультацій.

• 6. Ознайомлення з висновками і рекомендаціями психолого-медико-педагогічних консультацій щодо організації навчання дитини та надання їй додаткових послуг; розробка індивідуального плану корекційно-розвиткової роботи.

• 7. Участь у розробці необхідної адаптації навчальних матеріалів, підходів, а саме, надання рекомендацій педагогам щодо врахування особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею.

• 8. Сприяння створенню позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на профілактику стигматизації і дискримінації у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.

• 9. Надання у межах своєї компетенції консультативно-методичної допомоги педагогам у роботі з дитиною.

• 10. Налагодження співпраці з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.


Алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога, в умовах інклюзивної освіти включає:

1. Ознайомлення з особовою справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання, співбесіду з представником психолого-медико-педагогічної консультації;

• 2. Бесіду з дитиною та її батьками, метою визначення рівня можливостей дитини (самообслуговування, спілкування, пізнавальних можливостей, самоконтролю поведінки, емоційно-вольової сфери тощо);

• 3. Оцінку освітнього середовища, визначення щодо його відповідності до потреб і можливостей дитини. Психолог надає пропозицію щодо здійснення організаційних, функціональних, методичних змін.

• 4. Вивчення індивідуальних особливостей та психічного розвитку дитини.

• 5. Проведення психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми розвитку.

• 6. Проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи), педагогами з метою формування їх психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.

• 7. Проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та відповідного формування особистості.

• 8. Відстеження соціально-психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі.

• 9. Сприяння соціальній інтеграції дитини: залучення в позакласну і позашкільну діяльність.

• 10. Моніторинг рівня адаптованості й інтегрованості учня, адаптація відповідних індивідуальних програм, планів.

Важливо!!!Щоб не нашкодити дитині, педагогічні працівники, які працюють в інклюзивних або спеціальних класах, мають виконувати лише посадові обов*язки, які відповідають їх фаховій підготовці.







ОНЛАЙН-БІБЛІОТЕКА

Книги з психології http://book-online.com.ua/index.php?cat=49


КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

1. Синдром гіперактивності і дефіциту уваги
2. Розвиток соціальних навичок у дітей: ігри та вправи
3. Педагогічні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади
4. Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі
5. Ефективна взаємодія вчителя і асистента – складова успіху роботи в інклюзивному класі
6. Співпраця фахівців та батьків дитини із особливими освітніми потребами: основні засади ефективної роботи
7. Педагогічні стратегії налагодження дисципліни в дитячо-учнівському середовищі. Подолання агресивних проявів.
8. Побудова освітнього процесу командою супроводу дитини із ООП у закладі освіти з інклюзивною формою навчання.
9. Технології формування елементарних математичних уявлень у дітей з інтелектуальними порушеннями на початковому етапі навчання
10. Вплив Монтессорі педагогіки на формування у дошкільнят якостей успішної особистості
11. Дидактичні ігри на розвиток мовлення в корекційно-ігровій діяльності дошкільнят
12. Ігрові методики для розвитку мовлення
13. Ігри на розвиток пізнавальної сфери дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
14. Особливості організації первинної консультації для батьків, діти яких мають психічні розлади
15. Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
16. Арт-терапія в пед..практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
17. Арт-терапія в пед.практиці. Діагностичні техніки
18. Хто вони: діти з особливими освітніми потребами?
19. Неуспішність учнів. Чому їм важко вчитися?
20. (Не) страшна інклюзія: особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
21. Вчительська компетентність у сфері інклюзії
22. Корекційні методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
23. Корекційні методики роботи з дітьми з розладами мовлення та порушеннями опорно-рухового апарату
24. Робота з  дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе
25. Жукова Людмила. Дитина з особливими освітніми потребами у класі: перші кроки
26. Т.Цюрмаста. Організація допомоги учням із порушеннями зору в умовах ЗОШ
27. Зайцев Сергій. ІРЦ – середовище довіри та включення


ТЕРАПІЯ ТРАВМ НАСИЛЛЯ


ІГРИ ТА ВПРАВИ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ


СОЦІОПАТИЧНІ БАТЬКИ: ОЗНАКИ

ГЛИБОКЕ СЛУХАННЯ КЛІЄНТА: СЛОВА-МАЯЧКИ


МЕТОДИКА "ПОДОРОЖ ПО СВОЄМУ ТІЛУ"



ВПРАВИ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ РОБОТИ МОЗКА

Эти упражнения можно выполнять и взрослым и детям, они бодрят, тонизируют, снимают усталость, тяжесть в голове, помогают справиться с нежелательной в данный момент сонливостью, обостряют внимание и память, а также значительно повышают способность концентрироваться на выполняемой работе. http://xochu-vse-znat.ru/sovety/9-kineziologicheskih-uprazhnenij-kotorye-zastavyat-mozg-rabotat-na-polnuyu-moshhnost.html






САЙТ "ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ"

https://dytpsyholog.com


ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ ОСОБИСТІСНОГО РОСТУ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ "РОЗУМІЙ СЕБЕ"
http://azps.ru/training/2/trn3.html


ІГРОВІ ВПРАВИ ДЛЯ СКАЗКОТЕРАПЕВТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДІТЬМИ







ПРОЕКТИВНАЯ МЕТОДИКА "КУБ В ПУСТЫНЕ"

Этот тест на ассоциации поможет приоткрыть тайны вашей уникальной личности, которые могли оставаться загадкой даже для вас. Тест покажет взаимосвязь между образами, которые будут возникать из глубин вашего подсознания, и вашим внутренним миром.



Перелік корекційно-розвиткових програм для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами

Немає коментарів:

Дописати коментар