Страницы

неділя, 25 вересня 2022 р.

 

Що потрібно пам’ятати про можливі зміни в НАВЧАЛЬНИХ НАВИЧКАХ (і нормалізувати – пояснити дітям і дорослим, що це нормально, ніхто не тупий, не невдаха, що це тимчасово)

1. Літній відкат в знаннях – цього року ми не можемо спрогнозувати, скільки часу потрібно відвести на повторення матеріалу. До звичного «літнього відкату» приєднався ще стрес – це впливає на роботу довгострокової пам’яті. Дітям важливо пояснити, щоб зняти їх тривогу – все поступово пригадаємо.

2. Багато дітей відвикли писати ручкою на папері. У багатьох точно зміниться почерк. Ми можемо спостерігати деякий регрес в письмових навичках. Все згодом повернеться, важливо частіше і дорослим, і малюкам – давати вправи на розслаблення м’язів, пам’ятати, що зараз темп навчання і темп письма буде уповільнюватися.

3. Діти й дорослі, що пережили досвід травматизації, часто на деякий час, поки не стабілізуються, «забувають» правила орфографії. На наслідки ковіду у багатьох наклався стрес. Можливо, ігри зі словами, кросворди, картки стануть в пригоді.

4. Можуть бути складності із предметами та знаннями, що пов’язані з просторовою орієнтацією (це одночасно і геометрія, тригонометрія і те, що пов’язане з прийменниками «над», «за», «під», «через» та ін. Потрібні вводити будь-які активності, де б дитина могла створювати 3D-моделі – Лего, пластилін, оригамі, ліпка, спорт, гра на музичних інструментах тощо.

5. Травматичний досвід ускладнює сприйняття абстрактних понять: саме зараз потрібна наочність, прикладні, практичні, конкретні, зрозумілі знання та дії.

6. Навички читання: у кожного з нас – дорослих та дітей – була своя адаптація до стресу, хтось почав вчитися і більше читати, а хтось досить не може сконцентруватись. Навички читання у дітей можуть погіршитись, нам важливо пам’ятати, що це тимчасово. Все відновиться. Про умови, в яких це може бути швидше, трохи нижче.

7. Довгострокова пам’ять: процеси запам’ятовування інформації можуть бути ускладнені. Коли ми переживаємо стрес, робота гіпокампа, що відповідає в тому числі й за довгострокову пам’ять, пригнічується. Починаємо з маленьких обсягів інформації, закріплюємо все в діях, в рухах. На перервах рухатись обов’язково!

8. Діти під час навчання можуть крутити щось в руках, гойдатися на стільці – це не відволікання, це їх спосіб «відгальмувати» зайві сигнали – багато дітей так, навпаки, концентрується. Варто включити такі руханки в навчальний процес.

9. Багато дітей за цей час звикли тримати телефон в руках – це для них символ керованості, контрольованості. Потрібно подумати, що з цим робити – може, включати додатки в телефонах в процес навчання.

10. Дітей може більше, ніж в інший час, дратувати те, що не відчувається практичним. Важливо готуватись до питань – як це використовувати, можливо давати більше проєктної роботи.

Автор Світлана Ройз

Немає коментарів:

Дописати коментар